Všeobecné obchodné podmienky

I. Úvodné ustanovenia

  1. Spoločnosť Option A, s. r. o., IČO: 50845764, so sídlom Lipník 136, 972 32
    Chrenovec-Brusno, spoločnosť zapísaná v obchodnom registri vedenom Okresným
    súdom Trenčín, oddiel Sro, vložka č.: 34590/R (ďalej len ako „poskytovateľ“), vydáva
    nasledujúce všeobecné obchodné podmienky (ďalej len ako „VOP“) v zmysle ust. §
    273 ods. 1 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších
    predpisov (ďalej len ako „ObchZ“) ako neoddeliteľnú súčasť Zmluvy o vedení
    účtovníctva a poskytovaní poradenských a súvisiacich služieb (ďalej len ako
    „zmluva“). VOP určujú časť obsahu zmluvy medzi poskytovateľom a
    objednávateľom.
  2. Objednávateľom môže byť právnická osoba, ktorá má záujem o dlhodobé
    poskytovanie účtovných a/alebo poradenských a/alebo iných služieb poskytovateľa
    (ďalej len „Klient A“) alebo právnická osoba, ktorá má záujem o jednorazové
    poskytnutie niektorých zo služieb poskytovateľa, predovšetkým jednorazové
    spracovanie účtovnej závierky a daňového priznania, jednorazovú odbornú
    konzultáciu a i. (ďalej len ako „Klient B“). Tieto VOP môžu stanoviť, že niektoré
    z ich ustanovení sa v prípade zmluvy s konkrétnym typom objednávateľa neuplatnia.
  3. Zmluvu v mene objednávateľa je oprávnený uzatvoriť jeho štatutárny orgán alebo
    prokurista zapísaný v obchodnom registri, zamestnanec v rozsahu zodpovedajúcich
    pracovných kompetencií, splnomocnená alebo poverená osoba. Splnomocnená alebo
    poverená osoba je povinná predložiť pri uzavretí zmluvy písomné plnomocenstvo
    alebo poverenie vrátane ďalších dokladov pre účely riadnej identifikácie v zmysle ust.
    § 7 zákona č. 297/2008 Z. z., zákona o o ochrane pred legalizáciou príjmov z trestnej
    činnosti a o ochrane pred financovaním terorizmu (ďalej len ako „AML zákon“), v
    opačnom prípade poskytovateľ nemusí uzatvoriť zmluvu s objednávateľom.
  4. Aktuálne znenie VOP je vyhotovené v slovenskom jazyku a v elektronickej forme je
    uverejnené na webovom sídle poskytovateľa: https://www.optiona.sk.
  5. V prípadoch, kedy boli medzi zmluvnými stranami dohodnuté iné zmluvné podmienky
    ako podmienky vyplývajúce z ustanovení týchto VOP, má dohoda zmluvných strán
    vždy prednosť.
    II. Špecifikácia služieb poskytovateľa
  6. Poskytovateľ sa na základe zmluvy zaviazal viesť pre objednávateľa účtovníctvo
    podľa zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov (ďalej len
    „ZoÚ“) a/alebo poskytovať objednávateľovi poradenské služby a/alebo spracovávať
    mzdovú agendu a/alebo vykonávať ďalšie činnosti súvisiace s jeho ekonomickou
    agendou.
  7. Vedenie účtovníctva, pričom vedenie účtovníctva zahŕňa:
    a. vypracovanie a/alebo aktualizáciu vnútorných predpisov objednávateľa pre
    vedenie účtovníctva v príslušnom účtovnom období;
    Strana 2 z 14
    www.optiona.sk
    b. kontrolu formálnej správnosti predložených prvotných dokladov účtovníctva
    objednávateľa pred zaúčtovaním v zmysle § 10 ZoÚ. Táto kontrola nezahŕňa
    preverovanie vecnej správnosti, pravosti, či pravdivosti predložených dokladov;
    c. spracovanie podvojného účtovníctva, za posudzované účtovné obdobie v rozsahu
    účtovných prípadov. Účtovnícke služby poskytovateľa zhŕňajú najmä zaúčtovanie
    všetkých predložených účtovných dokladov objednávateľa a budú vykonávané v
    plnom rozsahu v súlade so ZoÚ, zákonom č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový
    poriadok) v znení neskorších predpisov, zákonom č. 595/2003 Z. z. o dani z
    príjmov v znení neskorších predpisov a ďalšími platnými právnymi predpismi v
    oblasti účtovníctva a daní. Účtovnícke služby ďalej zahŕňajú prípravu podkladov
    pre úhradu daní a poplatkov ako aj platieb zdravotného a sociálneho poistenia
    objednávateľa;
    d. vedenie evidencie dlhodobého hmotného a dlhodobého nehmotného majetku
    objednávateľa;
    e. zostavenie daňových priznaní objednávateľa k dani z pridanej hodnoty, zostavenie
    súhrnných výkazov k dani z pridanej hodnoty, zostavenie kontrolných výkazov k
    dani z pridanej hodnoty a kontrolu formálnej správnosti dokladov z hľadiska
    zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v platnom znení;
    f. zostavenie riadnej účtovnej závierky objednávateľa za posudzované účtovné
    obdobie s následným spracovaním podkladov pre tvorbu daňového priznania k
    dani z príjmov a zostavenie daňového priznania k dani z príjmov.
  8. Poradenské služby, pričom poradenské služby zahŕňajú odborné poradenstvo
    poskytovateľa ohľadne ekonomickej činnosti objednávateľa, personalistiky, vedenia
    jeho účtovníctva a ďalších činností, ktoré sú s týmto spojené. Poradenské služby môžu
    byť objednávateľovi poskytnuté vo forme:
    a. osobnej konzultácie;
    b. telefonickej, on-line a emailovej konzultácie;
    c. vypracovanie písomného stanoviska;
    d. spísania návrhov, podaní a žiadostí spojených s účtovníctvom objednávateľa.
  9. Spracovanie mzdovej agendy, pričom spracovanie mzdovej agendy zahŕňa:
    a. prípravu prihlášok a odhlášok objednávateľa a jeho zamestnancov do zdravotných
    poisťovní a Sociálnej poisťovne, príp. na príslušný daňový úrad;
    b. výpočet miezd zamestnancov objednávateľa a zostavenie výplatných pások;
    c. spracovanie podkladov pre odvody objednávateľa a jeho zamestnancov do
    zdravotných poisťovní a Sociálnej poisťovne, najmä výkazov a evidenčných listov
    dôchodkového poistenia;
    d. spracovanie prehľadov o objednávateľom zrazených a odvedených preddavkoch
    na daň;
    e. spracovanie hlásení o vyúčtovaní dane;
    f. spracovanie ročného zúčtovania preddavkov na daň, ak o to v zákonom stanovenej
    lehote požiadajú zamestnanci objednávateľa a objednávateľ požiada poskytovateľa
    o vyhotovenie ročného zúčtovania preddavkov na daň zamestnancov a ročného
    zúčtovanie zdravotného poistného, a to do 18. 02. kalendárneho roka
    nasledujúceho po uplynutí zdaňovacieho obdobia. Objednávateľ pritom
    poskytovateľovi v rovnakej lehote odovzdá potrebné podklady;
    g. vedenie mzdových listov a výplatných listín zamestnancov objednávateľa vrátane
    ich rekapitulácie za každý kalendárny mesiac aj za celé zdaňovacie obdobie;
    h. vedenie evidencie o zamestnancoch objednávateľa podľa zákona č. 580/2004 Z. z.
    v znení neskorších predpisov;
    Strana 3 z 14
    www.optiona.sk
    i. vedenie evidencie objednávateľa na účely sociálneho poistenia a starobného
    dôchodkového sporenia podľa zákona č. 461/2003 Z. z. v znení neskorších
    predpisov;
    j. príprava podkladov na úhradu miezd zamestnancov objednávateľa a súvisiacich
    daní a odvodov;
    k. príprava potvrdení a ďalších podkladov v súvislosti so mzdovou agendou.
  10. Ďalšími činnosťami súvisiacimi s ekonomickou agendou objednávateľa sa rozumejú
    tie činnosti, ktoré sú spojené s plnením podľa tohto článku a na ktorých sa
    objednávateľ a poskytovateľ vzájomne dohodnú, napríklad spracovanie štatistického
    vykazovania.
  11. Činnosti uvedené v čl. II. ods. 2 písm. a) až e), ods. 3 a ods. 5, budú pre Klienta A
    vykonávané priebežne počas roka a pre Klienta B v rozsahu a v termínoch podľa
    individuálne dohodnutých podmienok, a to po predložení účtovných/daňových
    dokladov objednávateľom. Činnosti uvedené v čl. II. ods. 2 písm. f) budú vykonané po
    ukončení príslušného zdaňovacieho obdobia, najneskôr však do troch mesiacov odo
    dňa skončenia zdaňovacieho obdobia objednávateľa, v prípade, že objednávateľ
    nepožiada o predĺženie lehoty na podanie daňového priznania k dani z
    príjmov. Činnosti uvedené v čl. II. ods. 4 budú vykonávané priebežne podľa
    prevádzkových potrieb objednávateľa a v súlade so zákonom stanovenými lehotami
    spojenými so spracovaním mzdovej agendy.
  12. Poskytovateľ vyhlasuje, že k výkonu činností v zmysle tohto článku má
    zodpovedajúce odborné znalosti a skúsenosti. Poskytovateľ zároveň vyhlasuje, že má
    uzavreté poistenie zodpovednosti za škodu, ktorá by mohla vzniknúť v súvislosti s
    poskytovaním plnení podľa tohto článku.
    III. Cena a platobné podmienky
  13. Objednávateľ a poskytovateľ sa dohodli na cene za jednotlivé plnenia v zmysle
    predchádzajúceho článku tak, že ceny jednotlivých plnení budú stanovené cenníkom
    poskytovateľa, ibaže by sa strany výslovne dohodli na osobitných podmienkach,
    napríklad na paušálnej odmene. Platný cenník poskytovateľa je uverejnený na
    webovom sídle poskytovateľa: https://www.optiona.sk.
  14. Cenník môže byť zmenený postupom podľa čl. IX. ods. 6 VOP.
  15. Ceny uvedené v cenníku môže poskytovateľ zvýšiť o 25 %, ak sa poskytovateľ
    rozhodne postupovať podľa čl. V. ods. 6 písm. a).
  16. Ceny uvedené v cenníku nezahŕňajú výdavky na cestovné podľa zákona č. 283/2002
    Z. z. o cestovných náhradách v znení neskorších predpisov, a to za služobné cesty
    zamestnancov poskytovateľa v súvislosti s plneniami, ktoré sú predmetom zmluvy.
    Ceny uvedené v cenníku ďalej nezahŕňajú správne a iné poplatky, ktoré sú spojené s
    poskytovaním plnení podľa čl. II. Cestovné výdavky poskytovateľa a výdavky na
    správne a iné poplatky budú objednávateľovi vyúčtované spolu s cenou poskytnutých
    plnení podľa nasledujúceho odseku.
  17. Úhrada bude vykonaná v mesačnom intervale na základe vystavených zálohových
    faktúr podľa priemerného mesačného počtu účtovných položiek za posledný
    uzatvorený účtovný rok, splatných v období za ktoré sa plnenie poskytuje. Riadne
    zúčtovanie a úhrada bude vykonaná na základe zúčtovacích faktúr poskytovateľa,
    ktorú poskytovateľ vystaví vždy najneskôr do tridsiatich (30) dní po skončení
    kalendárneho štvrťroka a spracovaní ročnej závierky, za ktoré sa plnenie poskytuje,
    pokiaľ ide o Klienta A. Faktúru za služby podľa čl. II ods. 2 písm. f) vystaví
    poskytovateľ jedenkrát ročne do desiatich (10) dní po zostavení účtovnej závierky.
    Strana 4 z 14
    www.optiona.sk
    Prípadný neúročený preddavok poskytovateľ vyúčtuje zálohovou faktúrou. Pri
    Klientovi B platí ustanovenie ods. 7.
  18. Objednávateľ a poskytovateľ sa dohodli, že faktúra môže byť objednávateľovi zaslaná
    v elektronickej podobe na takú emailovú adresu, ktorú uvedie v zmluve, resp. za
    použitia ktorej došlo k uzatvoreniu zmluvy. Faktúra, ku ktorej objednávateľ neuvedie
    svoje námietky či pripomienky do piatich (5) dní od jej doručenia, sa považuje za
    vystavenú a doručenú riadne a objednávateľ je povinný ju uhradiť. Objednávateľ sa
    zaväzuje zaplatiť faktúru do siedmych (7) dní od jej obdržania. V prípade omeškania s
    úhradou je poskytovateľ oprávnený uplatniť voči objednávateľovi nárok na zaplatenie
    úroku z omeškania vo výške 0,05 % z dlžnej sumy za každý deň omeškania.
    V prípade omeškania objednávateľa s úhradou faktúry poskytovateľa o viac ako
    tridsať (30) kalendárnych dní, je poskytovateľ oprávnený písomnou formou odstúpiť
    od zmluvy. Akékoľvek škody, ktoré by vznikli postupom poskytovateľa podľa
    ustanovení tohto ods., znáša objednávateľ a poskytovateľ za ne nezodpovedá.
    Uplatnenie nároku na zmluvnú pokutu nevylučuje nárok poskytovateľa na náhradu
    škody.
  19. V prípade zmluvy s Klientom B má poskytovateľ právo požadovať od objednávateľa
    zaplatenie zálohy, a to až do výšky ceny služieb, ktoré majú byť objednávateľovi
    dodané. Záloha je splatná na výzvu poskytovateľa, ktorý za týmto účelom vystaví
    objednávateľovi zálohovú faktúru. Do doby riadnej úhrady vyúčtovanej zálohy
    poskytovateľ nie je v omeškaní s poskytnutím objednaných služieb. Pri následnom
    vystavení vyúčtovacej faktúry bude uhradená záloha započítaná s cenou služieb, ktoré
    boli objednávateľovi poskytnuté.
    IV. Práva a povinnosti objednávateľa
  20. Objednávateľ je povinný poskytnúť poskytovateľovi primeranú súčinnosť potrebnú
    pre efektívne plnenie povinností zo zmluvy. V prípade neposkytnutia potrebnej
    súčinnosti zo strany objednávateľa poskytovateľ nie je v omeškaní s plnením svojich
    povinností.
  21. Objednávateľ sa zaväzuje odovzdávať poskytovateľovi pravdivé, včasné a úplné
    informácie a podklady (napr. informácie o vzniku pracovného pomeru s novým
    zamestnancom), ktoré môžu mať vplyv na plnenie povinností poskytovateľa.
    Poskytovateľ nezodpovedá za škodu, ktorá môže objednávateľovi vzniknúť v
    súvislosti s dodaním nepravdivých, neúplných alebo nesprávnych informácií a
    podkladov.
  22. Objednávateľ sa zaväzuje dodať podklady potrebné pre spracovanie mzdovej agendy
    minimálne päť (5) dní pred výplatným termínom objednávateľa, najneskôr však do
    pätnásteho (15) dňa v mesiaci nasledujúcom po mesiaci, za ktorý je potrebné
    spracovať mzdovú agendu. Podklady a informácie súvisiace so vznikom alebo
    zánikom pracovnoprávneho vzťahu objednávateľa a jeho zamestnanca (predovšetkým
    údaje z občianskeho preukazu a preukazu poistenca, kópia pracovnej alebo obdobnej
    zmluvy, zápočet rokov a číslo účtu zamestnanca) je objednávateľ povinný dodať
    minimálne tri (3) dni pred vznikom alebo zánikom takéhoto vzťahu na základe
    vyplneného dotazníka.
  23. Objednávateľ sa zaväzuje odovzdávať včas všetky doklady k
    zaúčtovaniu/zaevidovaniu, najneskôr do pätnásteho (15) dňa každého kalendárneho
    mesiaca/štvrťroka za predchádzajúci mesiac/štvrťrok v závislosti od toho, aký interval
    bol zmluvnými stranami dohodnutý, pokiaľ zmluva nestanoví inak. Zároveň sa
    objednávateľ zaväzuje odovzdať poskytovateľovi doklady za prvý mesiac nasledujúci
    Strana 5 z 14
    www.optiona.sk
    po skončení zdaňovacieho obdobia do štyridsiatich (40) dní po skončení zdaňovacieho
    obdobia. Ak by takýto deň pripadol na sobotu, nedeľu alebo deň pracovného pokoja v
    Slovenskej republike, je objednávateľ povinný odovzdať doklady najbližší pracovný
    deň. V prípade ak objednávateľ nevie dodržať uvedený termín odovzdania dokladov
    k spracovaniu účtovníctva, je povinný oznámiť nový termín poskytovateľovi
    písomnou formou najneskôr do termínu uvedeného v čl. IV, ods. 4 VOP.
  24. Objednávateľ zodpovedá za vecnú náplň účtovných/daňových dokladov a za ich
    časovú príslušnosť. Objednávateľ je povinný dodať poskytovateľovi podklady
    v papierovej forme / osobne, do poštovej schránky poskytovateľa , doručenie kuriérom
    / podľa tohto článku v priebehu pracovných dní, a to v čase od 9:00 hod. do 17:30
    hod., s výnimkou podkladov, ktoré môžu byť zaslané a poskytovateľom spracované aj
    elektronicky. Elektronické odovzdanie podkladov môže byť vykonané len na
    poskytovateľom vytvorenom zdieľanom priečinku, zároveň podklady pre pokladničnú
    knihu musia byť doručené aj v papierovej forme pre účely archivácie.
  25. Objednávateľ je pri vedení účtovníctva povinný vykonať inventúru majetku, záväzkov
    a rozdielu majetku a záväzkov v lehotách v súlade so ZoÚ a za ich stav zodpovedá.
    Zároveň sa objednávateľ zaväzuje predložiť inventúrny súpis z vykonaných inventúr
    poskytovateľovi a viesť evidenciu skladového hospodárstva.
  26. V prípade, ak sa poskytovateľom vypracované podklady v rámci vedenia účtovníctva
    a/alebo spracovania mzdovej agendy, ktoré sú adresované predovšetkým daňovému
    úradu, Sociálnej poisťovni a zdravotnej poisťovni neodosielajú v elektronickej podobe
    poskytovateľom, je objednávateľ povinný tieto podklady (vrátane podkladov pre
    výplatu miezd) na výzvu poskytovateľa prevziať k podpisu a odovzdaniu na
    dohodnutom mieste: prevádzka poskytovateľa A. Hlinku 2993/13A, 971 01 Prievidza.
    Objednávateľ je pri tom povinný postupovať tak, aby mohli byť dodržané všetky
    lehoty pre odovzdanie, odoslanie a úhradu týchto podkladov.
  27. Objednávateľ v plnej miere zodpovedá za splnenie všetkých svojich oznamovacích a
    registračných povinností v zákonom stanovených termínoch.
  28. Pre prípad akýchkoľvek sporných situácií (v ktorých sa zmluvné strany inak
    nedohodnú) týkajúcich sa odovzdávania a/alebo prevzatia dokladov, ktoré súvisia s
    predmetom zmluvy a jeho plnením, sa zmluvné strany dohodli, že miestom osobného
    fyzického odovzdávania týchto dokladov poskytovateľovi bude kancelária
    poskytovateľa na adrese A. Hlinku 2993/13A, 971 01 Prievidza. Doručujúca strana
    bude povinná oznámiť druhej zmluvnej strane doručovanie dokladov podľa tohto ods.
    minimálne dva (2) pracovné dni vopred. V prípade omeškania objednávateľa s
    prevzatím dokumentácie a podkladov od poskytovateľa je poskytovateľ oprávnený
    zaslať objednávateľovi písomnú urgenciu s určením miesta a času pre ich dodatočné
    prevzatie. V prípade omeškania objednávateľa s prevzatím dokumentácie a podkladov
    po doručení písomnej urgencie je poskytovateľ oprávnený účtovať objednávateľovi
    zmluvnú pokutu vo výške desať (10) EUR za každý deň jeho omeškania.
    V. Práva a povinnosti poskytovateľa
  29. Poskytovateľ sa zaväzuje poskytovať svoje služby s využitím softvéru, ku ktorého
    použitiu má zodpovedajúcu licenciu, a vlastnej výpočtovej a kancelárskej techniky.
  30. Poskytovateľ je povinný činnosti, ktoré sú predmetom zmluvy, vykonávať podľa
    platných právnych predpisov, najmä ZoÚ. Poskytovateľ je povinný priebežne
    informovať objednávateľa o plnení predmetu zmluvy, predovšetkým mu elektronicky
    zasielať údaje o neuhradených záväzkoch a nezinkasovaných pohľadávkach a ďalšie
    ekonomické prehľady, a to v termínoch podľa vzájomnej dohody zmluvných strán.
    Strana 6 z 14
    www.optiona.sk
    Povinnosť priebežného informovania sa nevzťahuje na plnenie zmluvy uzatvorenej
    s Klientom B.
  31. Poskytovateľ zodpovedá za správne zaúčtovanie/zaevidovanie všetkých účtovných
    prípadov, na základe dokladov predložených objednávateľom na
    zaúčtovanie/zaevidovanie.
  32. Poskytovateľ sa zaväzuje upozorniť objednávateľa na formálne nedostatky v
    odovzdaných účtovných/daňových dokladoch do pätnásť (15) pracovných dní od ich
    odovzdania poskytovateľovi. Také doklady má právo objednávateľovi vrátiť na
    doplnenie alebo opravu nezaúčtované/nezaevidované, ibaže by objednávateľ trval na
    ich zaúčtovaní/zaevidovaní napriek upozorneniu poskytovateľa. Poskytovateľ
    nezodpovedá za následky spojené s nedostatkom účtovného/daňového dokladu, na
    ktorú objednávateľa výslovne upozornil v súlade s prvou vetou tohto ods. a na ktorého
    zaúčtovaní/zaevidovaní objednávateľ napriek tomu trval.
  33. Poskytovateľ sa zaväzuje upozorniť objednávateľa na neúplnosť predložených
    podkladov, ak ju pri spracovávaní účtovných/daňových dokladov zistil. Ustanovenia
    predchádzajúceho ods. sa použijú primerane.
  34. Poskytovateľ zodpovedá za včasné vyhotovenie dokladov, výkazov a ďalších
    dokumentov, ktoré sa zaviazal vykonávať podľa čl. II a ku ktorým dostal od
    objednávateľa potrebné podklady. Za včas odovzdané podklady sa považujú tie, ktoré
    objednávateľ odovzdal poskytovateľovi v termíne uvedenom v čl. IV ods. 4 VOP.
    Doklady, výkazy a ďalšie dokumenty adresované predovšetkým daňovému úradu,
    Sociálnej poisťovni a zdravotnej poisťovni, ktoré sa odosielajú v elektronickej podobe,
    sa poskytovateľ zaväzuje pripraviť na odoslanie najneskôr v posledný deň termínu ich
    podania na príslušný úrad. Autorizáciu dokumentov za pomoci kvalifikovaného
    elektronického podpisu zaisťuje objednávateľ, ibaže by sa zmluvné strany dohodli
    inak.
    Doklady, výkazy a ďalšie dokumenty, ktoré sa neodosielajú v elektronickej podobe, sa
    poskytovateľ zaväzuje pripraviť na podpis a odovzdanie najmenej dva (2) pracovné
    dni pred termínom ich podania na príslušný úrad alebo dňom splatnosti príslušnej
    úhrady, alebo v taký iný deň, na ktorom sa strany dohodnú. Ak sa objednávateľ
    omešká s odovzdaním podkladov za účelom splnenia záväzku poskytovateľa podľa
    tohto ods., poskytovateľ môže:
    a. zvýšiť cenu v súlade s čl. III. ods. 3 za vykonanie činností súvisiacich s
    odovzdaním podkladov, pre ktoré bol objednávateľ v omeškaní; alebo
    b. predĺžiť si lehotu na prípravu dokladov, výkazov alebo ďalších dokumentov
    súvisiacich s odovzdaním podkladov, pre ktoré bol objednávateľ v omeškaní o čas
    omeškania objednávateľa s odovzdaním podkladov.
    Ak sa poskytovateľ rozhodne predĺžiť si lehotu podľa písmena (b) a odovzdá
    objednávateľovi dané doklady, výkazy alebo ďalšie dokumenty v takejto
    predĺženej lehote, poskytovateľ nenesie zodpovednosť za prípadné sankcie z
    dôvodu oneskoreného podania príslušných dokladov, výkazov alebo dokumentov
    objednávateľom príslušným úradom.
  35. Za predpokladu, že si poskytovateľ splnil svoje povinnosti podľa zmluvy,
    poskytovateľ nezodpovedá za oneskorené úhrady alebo chybné platby daní, poistného
    a ostatných úhrad objednávateľa.
  36. Poskytovateľ nezodpovedá za zákonnosť postupov a obchodných aktivít
    objednávateľa.
    Strana 7 z 14
    www.optiona.sk
  37. Poskytovateľ sa zaväzuje odovzdať objednávateľovi všetky účtovné/daňové doklady
    po ich spracovaní v súlade s predmetom zmluvy, a to najskôr do 30.6. kalendárneho
    roka nasledujúceho po skončení účtovného obdobia, za ktorý boli tieto doklady
    poskytovateľom spracované, na výslovnú žiadosť objednávateľa, a najneskôr do
    dvoch (2) rokov po skončení účtovného obdobia, za ktorý boli tieto doklady
    spracované, ibaže by sa zmluvné strany dohodli inak. Poskytovateľ má právo odoprieť
    plnenie jeho záväzkov vyplývajúcich zo zmluvy v prípade omeškania objednávateľa s
    úhradou poskytovateľom vystavených faktúr.
  38. Poskytovateľ sa zaväzuje upozorniť objednávateľa, ak zistí, že príkazy objednávateľa
    sú nevhodné či neúčelné pre plnenie zmluvy.
  39. Poskytovateľ sa zaväzuje na požiadanie objednávateľovi vystaviť písomné potvrdenie
    o prevzatí podkladov za účelom ich spracovania.
  40. Poskytovateľ má nárok na zaplatenie ceny podľa čl. III. týchto VOP.
  41. Poskytovateľ nesie zodpovednosť za škodu spôsobenú objednávateľovi. Objednávateľ
    a poskytovateľ sa v zmysle ust. § 263 v spojení s § 373 ObchZ dohodli, že
    poskytovateľova zodpovednosť za škodu nie je objektívna, ale závislá na zavinení.
    Výška škody, za ktorú poskytovateľ nesie zodpovednosť, je ohraničená výškou
    peňažného plnenia (pokuty, penále, peňažné tresty), ktoré musí objednávateľ zaplatiť
    orgánom verejnej správy. Poskytovateľ nahradí objednávateľovi preukázaný nárok na
    náhradu škody.
  42. Poskytovateľ nezodpovedá objednávateľovi za prípadnú škodu vtedy, ak ku škode
    príde v dôsledku:
    a. omeškania objednávateľa s oznámením dôležitých okolností a s odovzdaním
    všetkých (t. j. kompletných, úplných a vecne správnych) relevantných dokladov
    potrebných pre riadne plnenie zo strany poskytovateľa,
    b. akýchkoľvek chýb v účtovníctve, ktoré vznikli následkom nesprávne a/alebo
    neúplne vyhotovených dokladov objednávateľom,
    c. spôsobeného konaním a/alebo nekonaním objednávateľa,
    d. skutočností, ktoré zapríčinili vznik chýb a následných škôd ešte pred dňom
    platnosti a účinnosti zmluvy, ak ovplyvňujú poskytovanie plnenia poskytovateľom
    na základe zmluvy, ak sa zmluvné strany nedohodli inak.
    e. skutočností, ktoré nastanú až po skončení platnosti a účinnosti zmluvy a zapríčinia
    vznik chýb a následných škôd, ak spätne ovplyvňujú správnosť plnenia
    poskytovaného poskytovateľom na základe zmluvy.
    VI. Osobitné podmienky poskytovania poradenských služieb
  43. Ak sú predmetom zmluvy poradenské služby, objednávateľ je povinný poskytnúť
    poskytovateľovi potrebnú súčinnosť v zmysle AML zákona spočívajúcu najmä
    v dodaní pravdivých a úplných informácií, ktoré si od neho poskytovateľ vyžiada.
  44. V prípadoch, kedy objednávateľ žiada poskytovateľa o konzultáciu či stanovisko
    v rámci poradenských služieb, je povinný dodať poskytovateľovi presnú formuláciu
    otázky alebo popis situácie, ktorej zodpovedanie alebo posúdenie bude považované za
    splnenie povinnosti vyplývajúcej zo zmluvy. Popis situácie musí byť doplnený
    potrebnými informáciami, napr. dokumentmi a podkladmi, ktoré sa vzťahujú k
    zadávanej úlohe.
  45. Poskytovateľ je povinný zodpovedať objednávateľovu otázku alebo posúdiť
    objednávateľom popísanú situáciu vo vzájomne dohodnutom termíne, inak v termíne,
    Strana 8 z 14
    www.optiona.sk
    ktorý je pre poradenské služby obvyklý. Poskytovateľ si taktiež vyhradzuje právo
    navrhnúť objednávateľovi iný termín pre dokončenie riešenia zadanej úlohy.
  46. Poskytovateľ si vyhradzuje právo požiadať objednávateľa, aby svoju otázku alebo
    popis situácie doplnil o ďalšie informácie alebo dokumenty, ktoré poskytovateľ
    považuje za nevyhnutné pre splnenie zadanej úlohy.
  47. Pred splnením úlohy je poskytovateľ povinný oboznámiť objednávateľa
    s predpokladanou časovou náročnosťou, od ktorej závisí tiež hodinová odmena
    poskytovateľa v zmysle jeho cenníka, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodli na
    paušálnej odmene, ktorá má pred cenníkom prednosť.
  48. Poskytovateľ poskytne objednávateľovi na základe jeho predchádzajúcej výzvy
    v primeranej lehote informácie o postupe plnenia zadanej úlohy.
  49. Objednávateľ berie na vedomie, že poskytovateľ nezodpovedá za škodu vzniknutú
    objednávateľovi v súvislosti so zmluvou:
    a. pokiaľ sa objednávateľ odchýlil od postupu navrhnutého poskytovateľom;
    b. ktorá vznikla priamo či nepriamo v dôsledku poskytnutia nesprávnych,
    nepravdivých alebo neúplných informácií zo strany objednávateľa;
    c. ak objednávateľa upozornil na riziká vyplývajúce z možných odlišných
    interpretácií právnych predpisov správcom dane, prípadne súdom alebo iným
    príslušným orgánom, a objednávateľ napriek tomu postupoval spôsobom, ktorý
    bol poskytovateľom označený za rizikový;
    d. ak objednávateľovi vznikla v dôsledku zmeny právnych predpisov alebo v
    dôsledku zmeny ich všeobecne prijímanej interpretácie, ktoré nadobudli platnosť v
    dobe po poskytnutí poradenskej služby.
    VII. Mlčanlivosť
  50. Poskytovateľ je povinný zachovávať mlčanlivosť o obsahu informácií získaných od
    objednávateľa v súvislosti s plneniami podľa zmluvy a zároveň sa poskytovateľ
    zaväzuje neposkytovať predmetné informácie tretím osobám ani po ukončení
    zmluvného vzťahu.
  51. Od tejto povinnosti môže poskytovateľa oslobodiť objednávateľ písomným
    vyhlásením alebo súd.
  52. Ustanovenie ods. 1 sa nevťahuje na povinnosti vyplývajúce poskytovateľovi z AML
    zákona.
    VIII. Ochrana osobných údajov
  53. Pre účely článku VIII. týchto VOP sa poskytovateľ označuje ako sprostredkovateľ
    a objednávateľ ako poskytovateľ.
  54. Sprostredkovateľ je povinný dodržiavať podmienky ochrany osobných údajov tak, ako
    sú upravené v sprostredkovateľskej zmluve, GDPR a zákone o ochrane osobných
    údajov.
  55. Sprostredkovateľ poskytne poskytovateľovi osobné údaje na ďalšie spracovanie. Účel
    spracúvania osobných údajov, názov informačného systému a zoznam, resp. rozsah
    osobných údajov, ktoré sa budú spracúvať, je uvedený v prílohe č. 1 k týmto VOP.
  56. Prevádzkovateľ poveruje sprostredkovateľa, aby pre neho spracúval osobné údaje na
    nasledovný účel:
     vedenie účtovníctva;
     správa mzdovej a personálnej agendy;
    Strana 9 z 14
    www.optiona.sk
     plnenie zákonných povinností prevádzkovateľa vyplývajúcich z pracovnoprávneho
    pomeru vo vzťahu k Sociálnej poisťovni a zdravotným poisťovniam a daňovému
    úradu.
  57. Sprostredkovateľ je oprávnený spracúvať osobné údaje dotknutých osôb
    prostredníctvom automatizovaných a neautomatizovaných prostriedkov spracúvania.
  58. Sprostredkovateľ je oprávnený vykonávať nasledovné operácie s osobnými údajmi:
    získavať, zhromažďovať, šíriť, zaznamenávať usporadúvať, prepracúvať alebo
    zmeniť, vyhľadávať, prehliadať, preskupovať, kombinovať, premiestňovať, využívať,
    uchovávať, blokovať, likvidovať, cezhranične prenášať, poskytovať, sprístupňovať a
    zverejňovať.
  59. Prevádzkovateľ poveruje sprostredkovateľa spracúvaním osobných údajov
    nasledovných dotknutých osôb:
     zamestnanci prevádzkovateľa a ich rodinní príslušníci;
     osoby vedené v účtovníctve prevádzkovateľa;
  60. Sprostredkovateľ je oprávnený spracúvať osobné údaje dotknutých osôb
    v nasledovnom rozsahu:
    Osobné údaje o zamestnancoch: titul, meno, priezvisko, dátum a miesto narodenia,
    rodné číslo, číslo zamestnanca, údaje o zdravotnom stave, tel. č., email…
    Osobné údaje o osobách vedených v účtovníctve: meno, priezvisko, adresa, údaje
    o objednávke, údaje o platbe, číslo bankového účtu, tel. č., email..
  61. Sprostredkovateľ je oprávnený spracúvať aj iné osobné údaje dotknutých osôb
    v rozsahu v akom sú uvedené v dokumentoch poskytnutých dotknutou osobou alebo
    prevádzkovateľom, pokiaľ je ich spracúvanie nevyhnutné vzhľadom na účel, na ktorý
    sa spracúvajú.
  62. Sprostredkovateľ sa zaväzuje, že bude spracúvať iba osobné údaje, ktoré sú
    primerané, relevantné a obmedzené na rozsah, ktorý je nevyhnutný vzhľadom na
    účely, na ktoré sa spracúvajú.
  63. Sprostredkovateľ je povinný zabezpečiť bezpečnosť osobných údajov.
    Sprostredkovateľ je povinný chrániť osobné údaje pred poškodením, zničením,
    stratou, zmenou, neoprávneným prístupom a sprístupnením, poskytnutím alebo
    zverejnením, ako aj pred akýmikoľvek inými neprípustnými spôsobmi spracúvania.
  64. Sprostredkovateľ je povinný prijať so zreteľom na najnovšie poznatky, na náklady na
    vykonanie opatrení, na povahu, rozsah, kontext a účel spracúvania osobných údajov a
    na riziká s rôznou pravdepodobnosťou a závažnosťou pre práva fyzických osôb
    primerané technické a organizačné opatrenia na zaistenie úrovne bezpečnosti
    primeranej tomuto riziku.
  65. Sprostredkovateľ je povinný pred spracúvaním osobných údajov zaviesť a počas
    spracúvania osobných údajov mať zavedenú špecificky navrhnutú ochranu osobných
    údajov, ktorá spočíva v prijatí primeraných technických a organizačných opatrení,
    najmä vo forme pseudonymizácie, na účinné zavedenie primeraných záruk ochrany
    osobných údajov a dodržiavanie základných zásad podľa § 6 až 12 zákona o ochrane
    osobných údajov.
  66. Sprostredkovateľ je povinný zaviesť štandardnú ochranu osobných údajov, ktorá
    spočíva v prijatí primeraných technických a organizačných opatrení na zabezpečenie
    spracúvania osobných údajov len na konkrétny účel, minimalizácie množstva
    získaných osobných údajov a rozsahu ich spracúvania, doby uchovávania
    a dostupnosti osobných údajov. Prevádzkovateľ je povinný zabezpečiť, aby osobné
    údaje neboli bez zásahu fyzickej osoby štandardne prístupné neobmedzenému počtu
    fyzických osôb.
    Strana 10 z 14
    www.optiona.sk
  67. Sprostredkovateľ je povinný oznámiť prevádzkovateľovi porušenie ochrany osobných
    údajov bez zbytočného odkladu po tom, ako sa o ňom dozvedel.
  68. Oznámenie podľa odseku 7 tohto článku musí obsahovať najmä:
    a) opis povahy porušenia ochrany osobných údajov vrátane, ak je to možné, kategórií a
    približného počtu dotknutých osôb, ktorých sa porušenie týka, a kategórií a
    približného počtu dotknutých záznamov o osobných údajoch,
    b) kontaktné údaje zodpovednej osoby alebo iného kontaktného miesta, kde možno
    získať viac informácií,
    c) opis pravdepodobných následkov porušenia ochrany osobných údajov,
    d) opis opatrení prijatých alebo navrhovaných prevádzkovateľom na nápravu porušenia
    ochrany osobných údajov vrátane opatrení na zmiernenie jeho potenciálnych
    nepriaznivých dôsledkov, ak je to potrebné.
  69. Sprostredkovateľ nesmie poveriť spracúvaním osobných údajov ďalšieho
    sprostredkovateľa bez predchádzajúceho osobitného písomného súhlasu
    prevádzkovateľa alebo všeobecného písomného súhlasu prevádzkovateľa.
  70. Sprostredkovateľ spracúva osobné údaje len na základe zdokumentovaných pokynov
    prevádzkovateľa, a to aj vtedy, ak ide o prenos osobných údajov do tretej krajiny alebo
    medzinárodnej organizácii okrem prenosu na základe osobitného predpisu alebo
    medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná; sprostredkovateľ je pri
    takom prenose povinný oznámiť prevádzkovateľovi túto požiadavku pred
    spracúvaním osobných údajov, ak osobitný predpis alebo medzinárodná zmluva,
    ktorou je Slovenská republika viazaná, takéto oznámenie nezakazuje z dôvodov
    verejného záujmu.
  71. Sprostredkovateľ je povinný spracúvať osobné údaje v súlade so základnými zásadami
    spracúvania osobných údajov, pričom
    a) osobné údaje môže spracúvať len zákonným spôsobom a tak, aby nedošlo k porušeniu
    základných práv dotknutej osoby;
    b) osobné údaje môže získavať len na konkrétne určený, výslovne uvedený a oprávnený
    účel a nesmú sa ďalej spracúvať spôsobom, ktorý nie je zlučiteľný s týmto účelom;
    c) spracúvané osobné údaje musia byť primerané, relevantné a obmedzené na
    nevyhnutný rozsah daný za účelom, na ktorý sa spracúvajú;
    d) osobné údaje musia byť správne a podľa potreby aktualizované;
    e) osobné údaje musí uchovávať vo forme, ktorá umožňuje identifikáciu dotknutej osoby
    najneskôr dovtedy, kým je to potrebné na účel, na ktorý sa osobné údaje spracúvajú;
    f) osobné údaje musia byť spracúvané spôsobom, ktorý prostredníctvom primeraných
    technických a organizačných opatrení zaručuje primeranú bezpečnosť osobných
    údajov vrátane ochrany pred neoprávneným spracúvaním osobných údajov,
    nezákonným spracúvaním osobných údajov, náhodnou stratou osobných údajov,
    výmazom osobných údajov alebo poškodením osobných údajov.
  72. Sprostredkovateľ je povinný po zohľadnení povahy spracúvania osobných údajov v čo
    najväčšej miere poskytnúť súčinnosť prevádzkovateľovi vhodnými technickými a
    organizačnými opatreniami pri plnení jeho povinnosti prijímať opatrenia na základe
    žiadosti dotknutej osoby podľa druhej časti druhej hlavy zákona o ochrane osobných
    údajov.
  73. Sprostredkovateľ je povinný poskytnúť prevádzkovateľovi súčinnosť pri
    zabezpečovaní plnenia povinností podľa § 39 až 43 zákona o ochrane osobných
    údajov týkajúcich sa bezpečnosti spracúvania, oznámenia ochrany osobných údajov,
    posúdenia vplyvu na ochranu osobných údajov a predchádzajúcej konzultácie,
    s prihliadnutím na povahu spracúvania osobných údajov a informácie dostupné
    sprostredkovateľovi.
    Strana 11 z 14
    www.optiona.sk
  74. Pokiaľ sprostredkovateľ získava osobné údaje pre prevádzkovateľa od dotknutých
    osôb, je povinný poskytnúť dotknutej osobe informácie podľa § 19 a 20 zákona
    o ochrane osobných údajov a oznámenia podľa § 21 až 28 a 41 zákona o ochrane
    osobných údajov, ktoré sa týkajú spracúvania jej osobných údajov, v stručnej,
    transparentnej, zrozumiteľnej a ľahko dostupnej forme, formulované jasne, a to najmä
    pri informáciách určených osobitne dieťaťu. Informácie je povinný poskytnúť
    v listinnej podobe alebo elektronickej podobe, spravidla v rovnakej podobe, v akej
    bola podaná žiadosť. Ak o to požiada dotknutá osoba, informácie môže
    sprostredkovateľ poskytnúť aj ústne, ak dotknutá osoba preukáže svoju totožnosť
    iným spôsobom.
  75. Pokiaľ sprostredkovateľ zabezpečuje komunikáciu s dotknutou osobou, je povinný
    poskytnúť dotknutej osobe súčinnosť pri uplatňovaní jej práv podľa § 21 až 28 zákona
    o ochrane osobných údajov. Prípadné uplatnenie práv dotknutou osobou je
    sprostredkovateľ povinný oznámiť bez zbytočného odkladu prevádzkovateľovi, ktorý
    žiadosť vybaví, príp. ak je to účelné, poverí vybavením žiadosti sprostredkovateľa.
  76. Sprostredkovateľ je povinný viesť záznam o kategóriách spracovateľských činností,
    ktoré vykonal v mene prevádzkovateľa v súlade s § 37 zákona o ochrane osobných
    údajov.
  77. Sprostredkovateľ je povinný bez zbytočného odkladu informovať prevádzkovateľa, ak
    má za to, že sa pokynom prevádzkovateľa porušuje tento zákon, osobitný predpis
    alebo medzinárodná zmluva, ktorou je Slovenská republika viazaná, ktoré sa týkajú
    ochrany osobných údajov.
  78. Sprostredkovateľ je povinný zachovávať mlčanlivosť o všetkých skutočnostiach a
    informáciách, o ktorých sa dozvedel pri plnení tejto zmluvy a spracúvaní osobných
    údajov na základe poverenia prevádzkovateľa. Povinnosť zachovávať mlčanlivosť trvá
    aj po skončení účinnosti tejto zmluvy.
  79. Sprostredkovateľ je povinný zabezpečiť, aby sa osoby oprávnené spracúvať osobné
    údaje zaviazali, že zachovajú mlčanlivosť o informáciách, o ktorých sa dozvedeli, ak
    nie sú viazané povinnosťou mlčanlivosti podľa osobitného zákona.
    IX. Záverečné ustanovenia
  80. V prípade odstúpenia od zmluvy je objednávateľ povinný poskytovateľovi zaplatiť
    odmenu za už vykonané úkony.
  81. V prípade ukončenia zmluvy je poskytovateľ povinný odovzdať všetky doklady a
    účtovnú dokumentáciu objednávateľovi.
  82. Poskytovateľ alebo objednávateľ môžu zmluvu vypovedať v dohodnutej lehote 30 dní.
    Výpovedná lehota začína plynúť prvým dňom nasledujúceho mesiaca po doručení
    výpovede druhej strane. Za doručenú výpoveď sa považuje aj uplynutie úložnej doby
    bez ohľadu na prevzatie zásielky.
  83. Poskytovateľ a objednávateľ môžu platnosť zmluvy ukončiť aj dohodou.
  84. Zmeny v zmluve je možné vykonávať po dohode zmluvných strán písomnými
    dodatkami, ktoré musia byť podpísané oboma zmluvnými stranami.
  85. Zmluvný vzťah medzi objednávateľom a poskytovateľom sa spravuje právnym
    poriadkom Slovenskej republiky. Vo veciach neupravených zmluvou a VOP, OPBS sa
    práva a povinnosti zmluvných strán riadia ObchZ.
  86. Neplatnosť niektorého ustanovenia zmluvy alebo VOP, OPBS neovplyvní platnosť
    akéhokoľvek iného ustanovenia zmluvy alebo VOP, OPBS, ak je takéto ustanovenie
    oddeliteľné. Zmluvné strany sa zaväzujú v prípade potreby neplatné ustanovenia bez
    Strana 12 z 14
    www.optiona.sk
    zbytočného omeškania nahradiť takým ustanovením, ktoré sa svojím obsahom a
    účelom najviac približuje účelu neplatného ustanovenia. Ak za dobu trvania vzťahu
    medzi objednávateľom a poskytovateľom dôjde k úplnému nahradeniu niektorého zo
    zákonov, na ktoré zmluva alebo VOP, OPBS odkazujú, zmluvné strany sa dohodli, že
    takýto odkaz sa vzťahuje na nový zákon, ktorý zrušený zákon nahradzuje.
  87. Poskytovateľ si vyhradzuje právo na zmenu VOP, OPBS a/alebo cenníka zverejnením
    ich aktualizovaného znenia na svojom webovom sídle. Pripravovanú zmenu VOP,
    OPBS a/alebo cenníka poskytovateľ oznámi objednávateľovi aspoň deväťdesiat (90)
    dní predtým, než aktualizované znenie VOP, OPBS a/alebo cenníka zverejní, čím
    nové VOP, OPBS a/alebo cenník nadobúdajú účinnosť. Pokiaľ objednávateľ v tejto
    lehote písomne nevyjadrí svoje námietky k novým VOP, OPBS a/alebo cenníku, má
    sa za to, že so zmenou súhlasí. V prípade nesúhlasu má objednávateľ v rovnakej lehote
    právo od zmluvy odstúpiť. Ak objednávateľ so zmenou nesúhlasí a od zmluvy
    neodstúpi, právny vzťah poskytovateľa a objednávateľa sa spravuje zmluvou, VOP,
    OPBS a cenníkom platnými v dobe uzavretia zmluvy.
  88. Pre prípad neúspešného doručenia písomnosti prostredníctvom pošty sa zmluvné
    strany výslovne dohodli, že akákoľvek informácia, oznámenie, upomienka, výpoveď
    zmluvy, odstúpenie od zmluvy, uplatnený nárok, požiadavka alebo iná písomnosť sa
    považuje za doručenú uplynutím najneskôr troch (3) pracovných dní odo dňa
    preukázateľného podania príslušnej písomnosti na pošte a adresovanej na poslednú
    známu adresu zmluvnej strany, ktorej sa písomnosť doručuje. Pre prípad, že by adresát
    písomnosti odoslanej elektronicky nepotvrdil jej prijatie, má sa za to, že písomnosť
    bola doručená uplynutím najneskôr troch (3) dní od jej odoslania.
  89. Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade vzniku akéhokoľvek sporu z ich právneho
    vzťahu bude takýto spor riešený pred všeobecným súdom poskytovateľa.
  90. VOP platia aj po skončení právneho vzťahu medzi zmluvnými stranami, a to až do
    úplného vyrovnania ich vzájomných vzťahov.
  91. Tieto podmienky nadobúdajú účinnosť dňom ich uverejnenia na webovom sídle
    poskytovateľa, teda dňa 01.01.2022.
Názov informačného systému Účel spracúvania osobných údajov Zoznam/rozsah osobných údajov, ktoré sa budú spracúvať
Kúpne / nájomné zmluvy Vedenie agendy o klientoch, zmluvy o poskytnutí služieb, vzájomne zdieľané dokumenty.
  • titul,
  • meno,
  • priezvisko,
  • adresa a druh pobytu,
  • adresa pre doručenie,
  • adresa na fakturačné účely,
  • údaje o objednávkach,
  • číslo bankového účtu,
  • údaje o platbách,
  • tel. č.,
  • email.
Personalistika a mzdy Vedenie personálnej a mzdovej agendy pre pracovno-právne, mzdové účely a pre účely nemocenského, zdravotného, sociálneho a dôchodkového zabezpečenia, dane z príjmov zo závislej činnosti zamestnancov, vedenie mzdovej agendy osôb pracujúcich pre prevádzkovateľa na základe dohôd o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru.
  • titul,
  • meno,
  • priezvisko,
  • rodné priezvisko,
  • dátum narodenia a miesto narodenia,
  • rodné číslo,
  • pohlavie,
  • rodinný stav,
  • adresa a druh pobytu,
  • štátna príslušnosť,
  • národnosť,
  • štátne občianstvo,
  • údaje o dosiahnutom vzdelaní,
  • údaje o predchádzajúcom pracovnoprávnom vzťahu,
  • údaje o odmeňovaní,
  • osobné údaje spracúvané na potvrdeniach, osvedčeniach o absolvovaných skúškach a vzdelávacích aktivitách,
  • údaje o odpracovanom čase,
  • údaje o bankovom účte,
  • zdravotná poisťovňa,
  • údaje o pracovnej neschopnosti,
  • údaje o dôležitých osobných prekážkach v práci,
  • údaje o zmenenej pracovnej schopnosti,
  • údaje o čerpaní materskej a rodičovskej dovolenky,
  • údaje o rodinných príslušníkoch v rozsahu meno, priezvisko, adresa, dátum narodenia,
  • iné údaje uvedené v životopise,
  • údaje o vedení zamestnanca v evidencii uchádzačov o zamestnanie,
  • údaje o priznaní dôchodku, o druhu dôchodku,
  • podpis,
  • email,
  • tel. č.
Podvojné účtovníctvo a daňové priznania právnických osôb Vedenie agendy účtovníctva, fakturácie a pokladnice.
  • titul,
  • meno,
  • priezvisko,
  • adresa a druh pobytu,
  • číslo bankového účtu,
  • údaje o platbách,
  • tel. č.,
  • email,
  • podpis.

+421 907 077 228

Linkedin
Facebook
OptionA s. r. o.
Zadná ulica 1940/11
971 01 Prievidza

info@optiona.sk
+421 907 077 228

IČO: 50845764
DIČ: 2120494365
© 2024 Optiona. Všetky práva vyhradené.
Developed by

Kontaktujte nás

1
Krok
2
Krok